11 noviembre 2014

Amanida de xampinyons amb vinagreta de pinyons


Aquesta recepta ens la va fer en Pep Nogué en una de les últimes classes a Bonpreu. Ara, copiant-la, m'adono que m'he oblidat del formatge. El dia de la classe no ho vaig poder tastar però ja m'imaginava que seria boníssim com tot el que ens fa en Pep i avui ho hem constatat.

En Pep la va fer amb xampinyons encara que la recepta deia ceps.

Ingredients:

Ceps (en aquest cas xampinyons)
Sal gruixuda
Pebre de Sichuan
Formatge serrat d'ovella (a la classe en Pep va posar parmesà i jo no he posat cap formatge, m'he oblidat)

Per a la vinagreta:

200 ml d'oli d'oliva verge extra
40 gr vinagre agredolç de chardonnay (jo he posat de Xerès)
50 gr de pinyons
Pols de cep (afegit meu)
Sal

Netejar el ceps amb un drap humit i tallar-ne el peu (guardar-los per a una altra ocasió).

Posar un dir de sal gruixuda en una plata. Al damunt posar els barrets de cep i cobrir-los amb sal.

Deixar-los macerar 30 minuts, Traieu-ne la sal, passar-los per aigua per treure la sal enganxada i assecar-los ràpidament amb paper de cuina.

Amb un ganivet ben esmolat, tallar finament els barrets i disposar-los a la base del plats.

Fer la vinagreta, torrant els pinyons en una paella o al forn a 160º fins que siguin daurats.

Barregeu els pinyons amb l'oli, el vinagre, un polsím de sal i una culleradeta de pols de cep. Batre la vinagreta. En Pep va hidratar uns quants ceps secs i els va afegir a la vinagreta, jo tenia un potet de pols de ceps i ho he aprofitat.

Posar-la per sobre dels ceps laminats, acabar-lo amb flocs de formatge,  un parell de voltes de molinet de pebre de Sichuan i uns quants pinyons torrats.

 

4 comentarios:

  1. Se me hace la boca agua solo con ver tu foto!!! ñam ñam

    ResponderEliminar
  2. de lujo!!! que cosa más rica, petonets!

    ResponderEliminar
  3. Ja saps que per tastar ho que fa en Pep has de aixecar-te depresa de la cadira, jejeje.
    Es veu una amanida original i bona amb la vinagreta que l'acompanya.
    Petons.

    ResponderEliminar
  4. en pep sempre sorpèn amb receptes originals!! aquesta vinagreta m'ha cridat l'atenció! a veure si agafo el ritme de mirar això dels tallers per inernet, aviat potser em podré escapar!! petons!!

    ResponderEliminar

Blog Widget by LinkWithin

En aquest blog trobaràs:

Cuina senzilla, fàcil, bona i sana.


  © Template Lar Doce Lar por Emporium Digital Graphics Jenny's Grandchild and Irene's Corner

TOPO