04 junio 2014

Suquet de rap


Menjar de pescadors.

Ingredients:

 1 cua de rap gran
3 patates  de mida mitjana
2 tomàquets madurs
 1 culleradeta de pebre vermell dolç (se li pot posar picant)
oli d'oliva
sal
aigua o brou de peix

Per la picada
un grapat d'ametlles torrades
un grapat d'avellanes torrades
2 llesques de pa torrat o fregit
un parell de branquetes de julivert fresc
4 grans d'all fregits
2 cullerades de la salsa de la cassola

Començar posant-hi l'oli a la cassola i fregint-hi els grans d'all i les llesques de pa. Reservar-ho per a la picada.

Al mateix oli saltejar les patates tallades d'aquella manera, una mica trencades per a que deixin anar la fècula que espesseixi la salsa. Afegir-hi el tomàquet ratllat i quan estigui ben sofregit incorporar-hi el pebre vermell, donar-hi unes voltes i tirar l'aigua o el brou de peix.

Mentrestant va fent xup-xup, fer la picada posant al morter el pa fregit, les ametlles, les avellanes, els alls fregits, el julivert i un parell de cullerades de la salsa.

Quan les patates estiguin cuites, afegir-hi el rap i la picada, deixar 2 ó 3 minuts, remenant amb cura, sacsejant la cassola per tal que no es trenqui el peix, i ja es pot servir.


4 comentarios:

  1. Ai, quines ganes de suquet m'has fet venir, Maria!! ha ha ha. Aquest rap devia volar, més que nedar :XXX

    ResponderEliminar
  2. aquesta setmana també vaig publicar un suquet de rap, pe`ro jo li vaig afegir llamàntol perque va ser un plat que vaig fer aquest nadal.

    un plat que sempre saps que triomfaràs oi?

    ResponderEliminar
  3. De pescadors i no pescadors...je,. je. je...M'agrada moltíssim el rap. Veure la foto em fa venir salivera. Petonets.

    ResponderEliminar
  4. No deixa indiferent i em ve molt de gust menjar aquest suquet.
    Petons.

    ResponderEliminar

Blog Widget by LinkWithin

En aquest blog trobaràs:

Cuina senzilla, fàcil, bona i sana.


  © Template Lar Doce Lar por Emporium Digital Graphics Jenny's Grandchild and Irene's Corner

TOPO